• Martin Socha | Realitní makléř Pardubice

Proč nevyužívat více realitek při prodeji Vaší nemovitosti?


Nemovitost začne postupně nabízet několik makléřů najednou, většinou na stejných webech nebo ve stejných časopisech. A protože si minimálně někteří z nich hlídají inzerci konkurence, brzy zjistí, že tu samou nemovitost nabízí i někdo jiný. V případě konkurence pak může nastat i to, že omezí investice do placených reklam a tím pádem budete mít zaručeně nižší dosah = sníží se počet zobrazení inzerátu na realitních serverech. A mimo jiné začne boj o zájemce, který bude chtít na prohlídku prodávané nemovitosti! A tento boj na 100% vyhraje ten s nejlevnější cenou! Takže tu svou přidanou provizi (nad cenu od majitele) postupně upravují tak, aby byli ti nejlevnější! Cca za týden je pak v inzerci jedna nemovitost X-krát, za různé ceny, s různým popisem, různými fotkami, s různou velikostí = ta ovlivní cenu za m2, někdy dokonce i v různých lokalitách. A tato skutečnost zájemce o prohlídku mate a může je i odradit.




Je to jednoduché. Zájemci si začnou si klást otázky jako: "Proč majitel oslovil tolik realitek? A proč má každá jinou cenu? Na několika inzerátech dokonce už označenou, že byla zlevněná?!" V takovém případě se většina zájemců na danou inzerci vůbec neozve, protože nabydou dojmu, že i když je inzerát dobře zpracovaný, něco s nemovitostí nebude v pořádku, jinak by ji majitel nemusel dávat tolika realitkám a nemusel by cenu tolik snižovat!

Ve finále majitel jen čeká a diví se, jak to, že jeho dobrou nemovitost za původně dobrou cenu nikdo nechce! A kde jsou všichni ti zájemci, které všechny ty realitky tolik slibovaly? Protože tím, že všichni z nich ví, že tu samou nemovitost nabízí X dalších makléřů a realitek, nikdo z nich se tomu pořádně nebude věnovat.




Anebo se stane to, že nemovitost prodáte pod cenou a s výraznou slevou. A ptáte se proč?

Zkušený zájemce o byt osloví všechny realitní makléře, co prodávají Vaši nemovitost, a sdělí jim, že má o nemovitost zájem, ale jakou dojedná makléř slevu. A jelikož makléř ví, že má jen jedinou možnost, jak získat odměnu je udržet si tohoto zájemce a Vás tlačit ke slevě.

Ale takto to neskončí. Jelikož prodáváte přes více makléřů, každý makléř Vám v daný okamžik volá, že má zájemce, ale chce slevu (zájemce totiž oslovil všechny makléře co nemovitost inzerují)

Výsledek je ve dvou variantách:


1 – nemovitost neprodáte, jelikož si řeknete, proč bych zlevňoval, když je tolik zájemců (nevíte ale, že se jedná o jednoho zájemce, který oslovil cca 5 prodávajících makléřů a vy si myslíte že je 5 zájemců)


2 – prodáte pod cenou – 5 makléřů Vám bude volat, že konečně po x měsících je vážný zájemce a že chce slevu


Uvědomte si, že vy zkušenosti s prodejem nemovitosti nemáte, jelikož prodáváte 1x – 2x za život.





Ale zájemce o nemovitost je mnohem zkušenější než vy, jelikož on, než něco koupí obejde například 20 nemovitostí, a zjistí jaké praktiky jsou při prodeji a nákupu nemovitosti účinné na prodávajícího.

Za mě jediné doporučení. Nechte se zastupovat jedním kvalitním realitním makléřem, kterého si prověříte takto:


- Ověříte si, jak prezentuje prodávané nemovitosti

https://www.smaklerem.cz/prodej-a-pronajem-pardubice


- Profesionální makléř má svoje webové stránky a profesní facebookové stránky

https://www.smaklerem.cz

https://www.facebook.com/Smaklerem/


- Prověříte si dostupné reference na makléře



FACEBOOK REFERENCE


GOOGLE REFERENCE




Tento postup je jediná prověřená cesta, jak kvalitně prodat Vaši nemovitost

Pokud nemovitost prodává více makléřů, myslíte si že dostanete full servis, tedy profesionální nafocení nemovitosti…… ?

Jednoduchá odpověď – nedostanete – makléř nebude platit fotografa a další nástroje pro propagaci, jelikož nemá jistotu, že nemovitost prodá on = Vaše nemovitost je hůře nafocena, ale to je na další téma.


Martin Socha




Přihlášení k newsletteru

  • Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • LinkedIn Sociální Icon
  • Instagram

©2021 S Makléřem - Martin Socha.